Pénzkeresés online nem varázslat
Hogyan találnak meg az Interneten? - Piackutatás
Hogyan találnak meg az Interneten? - Piackutatás

Hogyan találnak meg az Interneten? – Piackutatás

Egyszerű módja annak, hogy pénzt szerezz az Interneten.  Nagy mennyiségű időt takaríthatsz meg, csalódásokat kerülsz el, ha végzel piackutatást. De hogyan találnak meg az Interneten? Lehet, hogy ez unalmas és frusztráló feladat, de a jó hírem az Affiliate marketingeseknek, hogy a piackutatás nekik egyszerűbb feladat.

Nincs is szükség piackutatásra?

Valóban nem szükséges. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell kutatnod! ? Nem úszod meg. Az Affiliate marketingben és azok, akik kizárólag tartalommarketingben szeretnének pénzt keresni és nem a hagyományos offline üzlettel, azoknak úgynevezett Niche, az-az piaci rést kell majd törniük a versenytársak között.

Úgynevezett másodlagos kutatási módszerekkel. Te döntésed, hogy elvégzed ezt a feladatot vagy nem. De nem kérdés, ahogyan kezdtem ez elején, a sikerhez kemény munka is párosul. Napi 4 millió blogbejegyzés születik. Ebből az egyik leszel Te is.

Ebből, ki kell emelkedned és megtalálni azt a niche-t, amiből profitálni fogsz. Hogyan? Azt egy másik bejegyzésben olvashatod. Most azokhoz szólok, akiknek már meglévő offline üzletük van és szeretnének egy egyszerű piackutatást végezni. Sajnos az emberek fele nem teszi ezt. Még óvatos becsléssel is mondom ezt, mert szerintem ez a szám még több, hiszen akkor mindenki milliomos lenne az Interneten ?.

Szerencsédre, nem mindenki akar tanulni és tenni is azért, hogy ne legyen csalódott és frusztrált

Nem mindenki végez piackutatást. A nagyobb cégek pedig kiszervezik ezt a munkát egy speciálisan erre szakosodott cégnek.

  • Hogyan kell ezt az egyszerű folyamatot elvégezned, hogy megtaláld azokat a termékeket, szolgáltatásokat, amivel profitálni szeretnél otthonodból, vagy akár vállalkozóként már meglévő termékeiddel?
  • Hogyan találhatjuk meg a vásárlói közönségedet, akik „ki vannak éhezve” a Te termékedre és szolgáltatásodra?

Több oldalról nézzük meg a piackutatást, hiszen, ahogyan azt a korábbi cikkeimben elmondtam nem csak azoknak a vállalkozóknak, magánszemélyeknek segítek, akiknek már van saját meglévő terméke és szolgáltatása, hanem egyáltalán nincs semmije, az-az már meglévő cég termékeit fogja értékesíteni. Ezt lehet szerződéses hagyományos kereskedelmi rendszerben (nagyker a kiskertnek, kisker majd a boltnak, a bolt pedig a vásárlónak) vagy egyszerűen partnermarketinggel, egy Affiliate rendszerben végzed a pénzkeresést.

Mindkettőnek van előnye és hátránya. Most csak annyit röviden, hogy a hagyományos kereskedelemben több lesz a bevételed, de több is lesz a kiadásod, feladatod (raktározás, alkalmazottak, bolt, stb). Az Affiliate rendszerben viszont mindezeket nem Te végzed el, nem neked kell befektetned megfelelő munkát és rengeteg pénzt, hanem kizárólag a termék vagy szolgáltatás értékesítésére kapsz jogot, amiért jutalékot kapsz, ami nyilván kevesebb, mint a hagyományos értékesítési rendszerben.

De azért ne szaladjunk előre, csak annyit árulok el, hogy nem kell elkeseredni, azért a jutalékos rendszerben is szépen lehet pénzt keresni,

akár a termék 85%-át is megkaphatod, pedig nem Te raktározod, szállítod ki a terméket. Neked ezzel semmi gondod nem lesz.  De a kérdést Te is felteszed,

hogy jó-jó, de mégis milyen terméket és szolgáltatást adjak el a piacon?!

Ezért van a piackutatás ?, amit olyan szépen kihagynak sokan ebben a csodás digitális marketing projektben. A piackutatásnak két fő típusa van, amelyeket a vállalkozások maguk végeznek, hogy összegyűjtsék a termékeikről a legmegbízhatóbb információkat: elsődleges kutatást és másodlagos kutatást. Tudom, hogy unalmas és száraz téma és leginkább a pénzt számolnád már, amit szeretnél keresni, de hidd el, nem lesz mit számolnod, ha nem hallgatsz rám! Az-az nem fogsz egyszerű pénzt keresni az Interneten.

Elsődleges kutatás

Az elsődleges kutatás a piacon és az ügyfelektől első kézből történő tájékozódása. A fókuszcsoportokkal, online felmérésekkel, telefonos interjúkkal gyűjthetsz adatokat a vásárlók szemszögéből kapcsolatos felmerülő kihívásokról, problémákról, egyéb információkról.

Az elsődleges kutatás hasznos a piacod szegmentálásában és az úgynevezett „vásárlói személyiségek” létrehozásában.

Ez a kutatás két részre osztható:

  • Feltáró kutatás: Az ilyen jellegű elsődleges piackutatás kevésbé foglalkozik a mérhető vásárlói trendekkel, és inkább a potenciális problémákkal foglalkozik, amelyeket nagyon-nagyon érdemes kezelni. Rendszerint ez az első lépés a konkrét kutatások elvégzése előtt
  • Speciális kutatás: Ez a fajta elsődleges piackutatás arra használatos, hogy még jobban belemerülj olyan kérdésekbe vagy lehetőségekbe, amelyeket az üzleti vállalkozásod már fontosnak talált. Speciális kutatásokban a vállalkozásod egy kisebb vagy pontosabb közönségszegmensét vizsgálhatod és kérdéseket tehetsz fel a probléma megoldására.

Másodlagos kutatás

A másodlagos kutatásnál azokat az adatokat használjuk fel, amit nyilvánosan rendelkezésére áll az Interneten és amiből következtetéseket lehet levonni. Ez magában foglalja a trendjelentéseket, a piaci statisztikákat, az iparágak tartalmát és az üzleti adatokkal kapcsolatos értékesítési adatokat.

Ezek az információk leginkább majd az Affilate marketingesek számára lesznek érdekesek. Mégpedig a piaci rések kutatásánál. Ezt részletesen kifogom „boncolni” egy másik bejegyzésben, hiszen e-nélkül nem működik az Affiliate marketing. A másodlagos kutatás egyébként megsúgom, a hagyományos marketingben is különösen hasznos a versenytársak elemzéséhez.

Hozzunk létre egy elsődleges feltáró kutatást, az-az egy egyszerű felmérést

Nyissuk meg a Google űrlapokat.

https://www.google.com/intl/hu/forms/about/

Számos különböző eszköz áll rendelkezésre a felméréshez, de én a Google űrlapokat szeretem és találom a legjobbnak. Nagyon egyszerű használni és rendkívül jó analitikával rendelkezik és ingyenesen kaphatsz válaszokat. Kattints az „ugrás a Google űrlapokra” gombra. Klikk a + ikonra. Adjunk nevet a felmérésnek. Én most a „ Digitális marketing felmérés” címet adom neki, de neked javaslom, hogy nevezd el arról az egyik témáról, amit korábban kértem tőled, vagy termék vagy szolgáltatásod nevét. Valóban tudják, hogy miről van szó. Legjobb kommunikáció az emberek felé.

Első lépésként adjuk meg az első „mágikus” kérdésünket, ami a legfontosabb. Ez a „Problémák”. Pl. Mi a legnagyobb probléma a xxx- szolgáltatással? Vagy, Mi a legnagyobb probléma a xxx- termékkel? Az én példámban „Mi a legnagyobb probléma a digitális marketingben?” Most már el tudsz azon gondolkodni, hogy vajon milyen kérdést tegyél fel?!

Ezek rendkívül stratégiai jelentőségűek a piackutatásban!

Ez az első kérdés a potenciális ügyfeleid problémáinak és „fájdalompontjainak” azonosítására szolgál. Ha megtudjuk ezeket a kritikus pontokat, betudjuk azonosítani, akkor elsőként mindig meg kell oldani az ügyfeled problémáit. Állítsuk be, hogy hosszú szöveges válasz beviteli mező legyen.

Írjuk be a második kérdést a + gomb megnyomásával. „ Mit változtatna az életén, ha egy jó választ kapna erre a problémára, vagy „Ön tud egyedi megoldást ebben a kérdésben?” (kérem, részletezze).

Ez a második kérdés is szintén rendkívül stratégiai jelentőségű, hiszen megoldást találunk a problémájára. Bátran írd oda, hogy „kérem írja le részletesen”. Egy nagyon egyszerű kérdést teszünk fel, amire egyszerű választ kapunk majd az emberektől. Ha megismerjük a „fájdalompontokat” és megtudjuk, hogy mi az ideális az embereknek.

A harmadik stratégiai kérdésünk már többszörös választós opciós legyen. (feleletválasztós). pl. „Milyen nehéz volt az Ön számára, hogy jó választ adjon a fenti kérdésekre?” A választható válaszokat ne bonyolítsuk túl.

  • Egyáltalán nem nehéz
  • Némileg nehéz
  • Nagyon nehéz.

Tehát ez a kérdés rendkívül fontos, mert azon problémákat szeretnénk azonosítani, amelyeket még nem jól oldottak meg, vagy egyáltalán nem foglalkoztak a megoldásával!

Így folytatjuk tovább, ha szükséges. Több ilyen űrlapot lehet készíteni.

Betudjuk azonosítani a problémákat és megoldást is találunk rá.

Valójában az utolsó válasz fogja leszűrni leginkább az eredményeket. Amikor azt válaszolják, hogy  „nagyon nehéz”. Bónuszként még tegyünk fel egy utolsó kérdést a „rövid válasz” opcióval. Pl. „Adja meg az alábbi mezőben e-mail címét, ha kapcsolatba szeretne lépni, hogy megoldást találjunk a problémájára!” Ezzel nem csak, hogy megoldjuk a problémát, de még e-mail listát is építhetünk vele. Ugye erről, az E-mail marketing listában található cikkeimben beszélek majd részletesen. Ennek a cikknek a folytatását a következő bejegyzésemben olvashatod.

Következtetés:

Hiszen ez is a digitális marketing fontos része. Ez a három „mágikus” kérdés, amit fel kell tenni, hogy azonosíthassuk ezeket a termékeket és olyan szolgáltatásokat, amelyeket az emberek kétségbeesetten akarnak, és azokat az erőteljes szavakat és kifejezéseket is megkapjuk, amelyeket használni fogunk az értékesítési folyamatban, az-az, hogyan találnak meg az Interneten, amivel pénzt kereshetsz otthonodból

Iratkozz fel csatornámra. Szerezz vevőket és célközönséget-Niche kutatás és Piackutatás NboM Média és Marketing Youtube videó sorozat

Piackutatás – Hogy Téged találjanak meg az Interneten

Az Amazon teljes értékesítési adatainak a termék- és a piaci rések kutatása egy eszközzel!

Digitális Marketing Szakértő: Nagy Péter

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikkemet is! Oszd meg másokkal a közösségi oldalaidon, hogy segíts Te is Nekik pénzt keresni az Interneten. Sok hasonló gondolkodású embert ismersz, akik szeretnének többet tudni, hogy milyen affiliate marketing ötletek, titkok és tippek vannak. Annak érdekében, hogy a digitális marketinged ne a szerencsén múljon (mert nincs is titok), hanem egy kitaposott úton, amin végigvezetlek , ami csaknem 15 éve dominál az online megjelenésemben. „Az információ kincs” Csodás napot kívánok Neked! Nagy Péter vagyok (többet rólam itt): Kreatív Média-Marketing és IT Megoldások Szakértője

Ez is érdekes lehet számodra

Miért választottam az affiliate marketinget?

Miért választottam az affiliate marketinget?

25 éve használok Tárhely szolgáltatásokat mind itthon, mind külföldön az affiliate marketing üzleteimhez. Informatikusként is …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük