Pénzkeresés online nem varázslat
Hogyan végezzünk piackutatást 2. rész
Hogyan végezzünk piackutatást 2. rész

Hogyan végezzünk piackutatást-2-rész

Hogyan találnak meg az Interneten? – Piackutatás blogbejegyzésem folytatása. És már hallom a kérdést, amit felteszel magadnak. „mi van akkor, ha nekem nincs még kapcsolati tőkém” ? Hogyan végezzünk piackutatást? Kinek küldeném el ezeket a kérdéseket?

Nekem nincs még üzletem és vásárlói közönségem. Mit csinálhatok?

Ez a másik kérdés, amit biztosan felteszel magadnak, ha még nincs vállalkozásod, üzleted, terméked. Nem tudom kinek feltenni ezt a kérdést? Ez teljesen jogos kérdés. Négy módszert mutatok meg, hogy a felmérést el tudd végezni és válaszokat kapj még akkor is, ha nincs célközönséged.

Az első az E-mail-ben való felmérés.

Tehát a felmérés elküldéséhez kattints a „küldés” gombra és az email címeket beírva elküldöd a felmérést. Ha szeretnéd, ha van e-mail listád, és e-mail marketing eszközt használsz, mint például a MailChimp (Európában közkedvelt), AWeber  (Egyesült Államokban közkedvelt) vagy más Email Marketing szolgáltató (E-mail marketing részben megtalálod), akkor egyszerű E-mail-ben megadsz egy rövidített linket (URL-cím rövidítésével) beilleszted a levélben és küldheted is.

De mi van akkor, ha nincs még célközönséged?

Először is mindenkinek vannak már ismerősei, így nekik bátran elküldheted a felmérést. Nyilván a kérdéseket már másképpen kell megfogalmazni. Szedd össze az összes email szolgáltatón kapott email címeket, akik írtak neked és meg fogsz lepődni, hogy hány darab e-mail címed van. Nézd meg a LinkedIn kapcsolataidat is.

Bárhol, ahol email címek vannak. Valamikor kapcsolatba léptél ezekkel az emberekkel, tehát nem spam-ként jelensz meg, habár a mai GDPR szabályait betartva kell és kötelező emailt küldened Európában. Hogy mi a GDPR, arról most ebben a videóban nem lesz szó, mert aszt is az email marketing elnevezésű listában lévő videókban láthatod majd. Fontos, hogy ne egyszerre küldd el az E-mail-eket, hogy ne lássák egymás email címeit és tarts tiszteletben az emberek adatvédelmi jogait! Ez nem játék!

Ezekből a közösségi médiákból ki tudod exportálni az email címeket egy excel fájlban és onnan be a Gmail-be. Idegen email címekre, vásárolt email címekre NE KÜLDJ e-mail-t kérlek, mert az SPAM-nek minősül. Valószínű, hogy vannak kapcsolataid, akiknek eltudod küldeni a felmérést.

Sőt, megkérheted őket, hogy küldjék el ők is a saját ismerőseiknek, ha szeretnék. Rengeteg ismerősöd benne van Facebook csoportban és máshol. Hagy hívjam fel a figyelmedet, hogy az űrlap küldésénél van egy sablon üzenet (Meghívtam Önt, hogy töltsön ki egy űrlapot:), amit törölj ki, mert nem vagyok benne biztos, hogy válaszolni fognak, ha így küldöd el. ? Szépen átugorják a leveledet és lépnek tovább. Az embereket „rávenni” arra, hogy klikkeljenek egy ismeretlen linkre, ma már nem igazán működik.

Szükség van egy úgynevezett „kényszerítő” tartalomra.

Nem működik az sem, hogy Pl. „Megkérhetlek, hogy néhány percet szánj rá és töltse ki a felmérésemet?” Hidd el nem fog rászánni egy percet sem, ha csak, nincs valamilyen „haszna”, előnye az ügyfelednek, vagy potenciális ügyfelednek.

 Találd meg a “nyomógombjukat”, amivel az emberek megnyílnak feléd. Pozicionálnod kell.

Pl. „Új kurzusokat készítek, amivel szeretnék kedveskedni neked.”

Ez már teljesen másképpen hangzik, hiszen eleve már ismeri a termékedet, szolgáltatásodat. Megbízik benned. Az emberek örömmel adják meg visszajelzéseiket, mert saját problémáikat akarják megoldani, és, ha Te ezzel segítesz nekik, hogy helyettük megoldod a problémájukat, máris van valamilyen „haszna”. Mennyivel egyszerűbb how to conduct market research?

Ha nincsenek még ügyfeleid, akkor más a helyzet.

Akkor írj pl. egy ilyet:” Hé Péter, megpróbálhatom megoldani a problémáidat online oktatóként? ” Vagy másik példa: „ Hé, megpróbálhatom megoldani a problémáidat, és pénzügyileg függetlenné válnál? ” Mindig a PROBLÉMÁRA fókuszálj.

A probléma megoldására! Ez bármi lehet. „ Megmutassam, hogyan lehet megtanulni zongorázni 30 nap alatt? ” „ Megmutassam, hogyan tudod eltüntetni Photoshop-ban a látványos hibáidat? ” és még ezer-ezer dolog van, csak fókuszálj a saját témádra! És garantálom, hogy rengeteg ember fogja megnyitni az e-mail-jeidet és válaszolni rá.

Második felmérés lehetőség

Ha nincs még potenciális ügyfeled, akkor a közösségi médián is tudod gyűjteni a válaszokat. Meg kell osztani egy linken keresztül. Először is keress egy csoportot a Facebook-on abban a témában, amiben segíteni tudsz magával a kérdés feltevésével is. Pl. „digitális marketing” Ezekben a csoportokban küldd el a felmérésedet. Vagy „ vegetáriánusok” csoport kereséssel. Eszméletlen sok csoport van. Keress olyanokat, ahol sokan vannak. Valószínűleg csatlakoznod kell hozzájuk és pár nap eltelik, hogy engedélyezik. Majd nézd meg, hogy milyen szabályaik vannak, hogy nehogy megzavard azt a „légkört”, ami ott jelen van. Tartsd tiszteletbe a szabályaikat és tedd közzé egy linkkel a felmérésedet. Biztos vagyok benne, hogy kifogjak tölteni.

Harmadik felmérési lehetőség

Van még egy harmadik lehetőség, ha nincs kapcsolati tőkéd, az pedig a fórumok. Keress rá a Google-ben „vegetáriánus fórum” szavakra. Ez bármilyen más témával is működik. A saját témádra keress rá. És ezeken a fórumokon is be tudod rakni a kérdőív linket.

Negyedik felmérési lehetőség

Telefonálás. Ezt speciális cégek végzik általában. Rendkívül hatékony, de aki nem szereti az e-féle munkát, annak nagyon frusztrálóbb feladat ?. Anno én végeztem ilyen feladatot is egy szoftvert értékesítő cégnél. A mai napig is egy sikeres cég. A tulajdonosától csak tanulni lehetett. Habár ennek kb. 16 éve, nagyon élveztem, amikor segíteni tudtam a problémák megoldásában ? Teljesen máshogyan kell megközelíteni a témát. Itt is az ügyfél az első és az Ő PROBLÉMÁJA! Hidd el, gyakorlati tapasztalatból beszélek. És, ha a vevő problémájával foglalkozol, akkor minden információt meg fog adni, amivel előrébb tudod vinni a termékedet és szolgáltatásodat. És megtudod, hogyan végezzünk piackutatást az otthoni pénzkereséshez.

Nincs annál jobb érzés, hogy a Te céged a legjobb azon a területen. Ez jóérzéssel tölti el a tulajdonost és nem csak profitot számolja. Mai napig is nagyon sikeres üzletember, bármibe is fog. (csak megsúgom, jelen pillanatban is marketinggel foglalkozik.)

Következtetés:

Négy különböző módszert vizsgáltunk a felmérésben. Ezekkel a módszerekkel könnyeden feltudod kutatni a piacodat, hogy merre haladj tovább. Az-az, ez piackutatás leginkább azoknak szol, akik a hagyományos értékesítésben vesznek részt. Azért még itt megemlíteném, hogy nehogy közben elaludj ?, a problémák, panaszok, értékelések, előnyök, hátrányok feltárását megnézheted a konkurenseidnél is az Interneten. péládul egy telefonnál:

Huawei P20 Lite 64GB Dual Mobiltelefon vélemények

Hogyan végezzünk piackutatástÉs ezekben azokat a véleményeket olvasd el, amelyek rosszak. Tudod…az 1-2 Csillagos értékelések. Az-az a problémákat írják le. (Ezeket majd a piaci réseknél is figyelni fogjuk ám Affiliate marketingesek, csak szólok ?)

Ha Te a saját terméked vagy szolgáltatásodban eleve javítod és felhasználod ezeket az információkat, máris versenyelőnyben leszel.

Ugye mennyire hasznos lehet mások 1 csillagos véleménye?

Amúgy a másodlagos kutatás különösen hasznos a versenytársak elemzéséhez.

A másik nagy marketing, amivel profitálni tudsz (ráadásul Globálisan), az az Affiliate Marketing. A jóhírem az, hogy itt már helyetted elvégzik dollármilliókat költve a piackutatást. Az Affilate Marketingben, amikor nem tiéd a termék, csak értékesíteni szeretnéd, nem piackutatást kell végezned, hanem Réspiac kutatást. (Niche kutatást). Másképpen nevezve…a Niche-t. Ez jóval egyszerűbb és talán nem is frusztráló, hogy embereket „zaklass” kérdőívekkel és telefonhívásokkal. De a valódi piackutatás erről szól. Másképpen nem lehet kutatni, csak, ha megkérdezed az embereket, vásárlóidat, ügyfeleidet.

Ez már az Affilate marketingben jóval egyszerűbben és gyorsabban elvégezhető,

mert helyetted a cégek, akiknek értékesíteni fogsz, elvégzik a piackutatást. Neked, csak meg kell találnod azt a piaci rést, amiben Te fogsz a piacon, mondhatnám úgy, hogy „egyeduralkodóvá” válni, így tőled fognak vásárolni azon a réspiacon az Interneten. Hogyan találod meg ezt a piaci rést? Azt a következő bejegyzésben itt olvashatod.

Iratkozz fel csatornámra. Szerezz vevőket és célközönséget-Niche kutatás és Piackutatás NboM Média és Marketing Youtube videó sorozat

Piackutatás – Hogy Téged találjanak meg az Interneten

Az Amazon teljes értékesítési adatainak a termék- és a piaci rések kutatása egy eszközzel!

Digitális Marketing Szakértő: Nagy Péter

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikkemet is! Oszd meg másokkal a közösségi oldalaidon, hogy segíts Te is Nekik pénzt keresni az Interneten. Sok hasonló gondolkodású embert ismersz, akik szeretnének többet tudni, hogy milyen affiliate marketing ötletek, titkok és tippek vannak. Annak érdekében, hogy a digitális marketinged ne a szerencsén múljon (mert nincs is titok), hanem egy kitaposott úton, amin végigvezetlek , ami csaknem 15 éve dominál az online megjelenésemben. „Az információ kincs” Csodás napot kívánok Neked! Nagy Péter vagyok (többet rólam itt): Kreatív Média-Marketing és IT Megoldások Szakértője

Ez is érdekes lehet számodra

Hogyan kereshetsz nyereséges termékeket az Amazonon?

Hogyan kereshetsz nyereséges termékeket az Amazonon?

Hogyan kereshetsz nyereséges termékeket az Amazonon niche weboldalad készítés projektedhez? A partemarketing, termékek értékesítése, szolgáltatásaid …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük