Pénzkeresés online nem varázslat
Niche ötletek profitáló weboldal készítés otthonodban
Niche ötletek profitáló weboldal készítés otthonodban

Niche ötletek profitáló weboldal készítés otthonodban

2 része a “niche kutatás profin [melyik termékkel profitálsz a legtöbbet?]” című cikkemnek. Niche ötletek profitáló weboldal készítés otthonodban, jobban fogunk fókuszálni a Te témádra, amivel pénzt keresel otthonodban. Előző bejegyzéseimben olvashatod, Hogyan lehet pénzt keresni affiliate marketinggel? Mivel érdemes foglalkoznod egyáltalán, hogyan legyél sikeres?

Fókuszálj a Niche témádra, amivel pénzt keresel otthonodban

A digitális marketinged alapjául szolgáló vállalkozásodban is fontos, hogy egy adott témára, témákra fókuszálj. Bármivel is foglalkozol éppen magánemberként, vagy vállalkozóként, de akár nagy cégek is erre az irányban tolódnak el. (kénytelenek, ha versenyben akarnak maradni a digitális marketing világában.

Korábbi bejegyzésemben megtanulhattad, hogyan indulj el. Csak nagyon röviden ismét megemlítenem, hogy

Milyen témakörökkel foglalkozzon a weboldalad, hogy profitáljon is?

Ez, három módon lehetséges

  • gondolj bele, hogy épen mivel foglalkozol a jelenlegi munkádban?
  • hol helyezheted el az iparágban ezt a tevékenységedet?
  • fókuszálj a kedvenc hobbijaidra
  • néz körül, hogy a barátaid és a környezeted milyen segítséget kérnek. Milyen megoldásokat szeretnének?

Mindenki zseni, egy adott témában ?

Reflektálj és gondolj arra, hogy az emberek milyen segítséget kérnek? Ha erre építed a weboldaladat, akkor egy Authority  rangsorolású

A niche kutatásodból, már meg van az-az 5 témád, amiből el tudsz indulni,weboldalad lesz.

hogy megtaláljuk a Niche kulcsszavainkat,  niche-ünket (piaci résünket) ezekben a témákban. Mint mondtam korábban, ha ezt elrontod, akkor a további munkáid is kukába kerülnek és csak a maradék idődet fogod pocsékolni.

Egy újabb hibára hívom fel a figyelmedet,

amit általában a kezdők vétenek. És ez talán a legnagyobb hiba

Miközben kiválasztják a Niche ötleteket, nem ellenőrzik, hogyan változnak évente, havonta a termékek az adott niche-en belül. Nincs értelme 3-4 hónapot tölteni egy olyan weboldallal, amely csak-két bevételt generál.

Olyan niche weboldalakat szeretnél készíteni, amelyek bevételeket generálnak és az egyes termékekre, vagy szolgáltatásokra egész évben van kereslet!

Ezek a termékek egy éven belül is változhatnak. Az-az szezon szerint. Ha például hólapátokat értékesítesz, tudod, hogy a kereslet valószínű, hogy télen lesz rá és nyáron nullára esik vissza.

Hasonlóan a fürdőruhákhoz. Ezeket pedig nyáron fogják keresni és télen lesz nulla a forgalmad. De legalább is biztos, hogy csökken. Majd meglátod a kimutatásokban azokat a „fránya” görbéket lentebb ?. A Halloween jelmezek ismét csak szeptemberben hoznak majd jó profitot, de márciusban valószínű, hogy ez nullára esik vissza. Ez ugyan így működik a többi Niche termékkel is.

Szezonális termékek az év bizonyos hónapjaiban „léteznek” a digitális marketingben.

Ha nem szánsz egy  pici időt arra, hogy megnézd ezeket a niche termékeket, hogy mikor vannak éppen csúcson, akkor lemaradsz az adott hónapban az aktuális vásárlási csúcsról. Több hónapot kell újra várnod, hogy felfusson újra a kereslet.

Nem minden termék szezonális, a Niche ötletek profitáló weboldal készítés egész évben jövedelmeznek

Például a tervezői ruhák, kozmetikumok, DVD-k, elektronikai termékek, gyermekjátékok (habár karácsonykor háromszorosára is emelkedik a rendelések száma) stb. Egész évben értékesíthetők. Ha ilyen weboldalakat építesz, amelyek ezekre a piaci fülkékre fókuszál, akkor állandó bevételt várhatsz.

Senkinek nem kellemes az, hogy adott időszakban nem lesz forgalom a weboldaladon. Pláne, ha időt szakítottál a kulcsszó kutatásra, SEO-ra, tartalmak létrehozására. Ez kellemetlen!

 

Ezért szánj rá időt, hogy megismerd melyik termék szezonális vagy nem!

Természetesen ne heteket, hónapokat foglalkozz a témával.

Ezt fogjuk most részletesebben áttekinteni, hogyan kell ezt csinálnod?

Mindjárt látni fogod, hogyan használhatjuk fel a Google trendeket, amelyek megmutatják nekünk az aktuális információkat. Ez a legegyszerűbb módja, hogy megnézzük, hogyan változik a termékre való kereslet az adott évben. Látogass is el a Google trends oldalra. Természetesen az adott lokációra, ahol értékesíted a termékeidet.

Ez a legegyszerűbb módja, hogy megnézzük, hogyan változik a termékre való kereslet az adott évben. Látogass is el a Google trends oldalra
Ez a legegyszerűbb módja, hogy megnézzük, hogyan változik a termékre való kereslet az adott évben. Látogass is el a Google trends oldalra

Nézzük meg, milyen információkat is kapunk ahhoz, hogy például felépítsünk egy golflabda értékesítő weboldalt.

Írjuk is be a szöveges mezőbe, hogy „golf balls”. Válaszd ki, hogy az egyesült Államokban legyen a trend és a téma. Hiszen, ha Affiliates Marketing irányban indítod az online vállalkozásodat, akkor érdemes angol nyelvterületen keresned, hiszen Magyarországon és egyéb országokban még nem igazán kifinomult az Affiliate rendszer az értékesítési hierarchiában.

Természetesen lehet német és minden olyan nyelvterületre építeni,

ahol olyan cégek vannak, akik a termékeiket Affiliate rendszerben is, az-az partnermarketingben is lehetőséget biztosít számodra, hogy az ő terméküket értékesítve jutalékhoz jussál. De lehet és mindjárt meglátod, hogy a Te témáid ( topic) között, lehet, hogy nem is az USA-ban vannak trendek, így már fogod tudni, hogy melyik nyelven kell majd felépítened a weboldaladat.

A Magyar és még pár nyelv sajnos egyenlőre „kilőve”, de az angol nyelvre építve bőséges lehetőséged lesz, anélkül, hogy tökéletesen beszélnél angolul (erről másik bejegyzésben fogsz tanulni, hogyan is csináld). Nyilván a weboldalad programozása is angol, de anélkül fogod felépíteni a weboldaladat, hogy egy mondatot sem kell majd angol programnyelven megírnod.

Válaszd ki, hogy mutassa az elmúlt 5 évet. (vagy 2014-től) És láthatod is a grafikonon, hogy milyen kereséseket végeztek a „golf balls” keresőszóra az elmúlt 5 év alatt. A vak is látja, hogy a 15 év alatt a trend csökken. Nézzük meg, hogy milyen volt a kereslet. Láthatod, hogy a csúcs az a nyári hónapokra esik, majd a télen szépen lecsökken. Ez az, amit amúgy is vártunk ettől a terméktől.

Nézzük meg, hogy milyen keresések vannak az egyik legnépszerűbb niche golfmárka labdára?

Biztos kezded megérteni, hogy szűkíthetjük a piacot, az-az az adott piacon, egy niche-t keresünk. Egy kisebb területet a golf labdával kapcsolatban. Írjuk be, hogy  „callaway golf balls”

Gyakorlatilag megegyezik az előző grafikonnal, amit a golflabdáknál láttunk. Itt is, várhatóan a nyári hónapokban többet tudsz értékesíteni, mint a téli hónapokban, de egész évben értékesíthető, mert nincsenek túl nagy törések a grafikonon. Ami érdekes, hogy decemberben egy picit felfut, ami csak jó nekünk, hiszen a téli hónapi keresések, összességében gyengébbek.

Nézzük meg ezt a kifejezést: „nike golf balls” keresőszóra is. Nem meglepő, hasonló adatokat láthatunk.

Most nézzük meg, hogy milyen a keresések aránya, egy olyan termékre, ami nem golflabda, de releváns a témával. Pl. „golf clubs”

Niche ötletek profitáló weboldal készítés otthonodban
Niche ötletek profitáló weboldal készítés otthonodban

 

Hasonló itt is, mint az előző három keresésénél, az-az nyáron csúcsosodik és sokkal alacsonyabb az év hátralévő részében. Ami érdekes itt, hogy a decemberi keresés itt már nem ugrik ki. Én egyáltalán nem értek a golfhoz, de egyértelműen látható, hogy mi történik ezzel a termékkel kapcsolatban. Az csak hab a tortán, ha ez a termék a Te top 5 témádban van benne.

Most térjünk át egy másik kereső szóra. Például  „rain coats”. Látható, hogy szeptemberben-októberben csúcsosodik. Nyilván tudjuk, hogy miért pont akkor ?

Nézzük meg a „diamond rings” kereső szó trendjét. Látható, hogy decemberi hónapokban a legmagasabb, majd februárban újra csúcsosodik és ez pont a Valentin-napra esik.

Nézzük meg a „gold certificates” keresőszót. Egyértelmű, hogy a kereslet magas.

Ha Affiliates weboldaladat erre építed, akkor nyilvánvaló, hogy az értékesítésed folyamatos lesz. Állandó bevételt generálhat.

Nézzünk meg egy teljesen más niche témát. Pl.  „kitchen faucets”

 

Legszebb példája annak, hogy egész évben keresik ezt a terméket.

Ráadásul egész magas arányban és folyamatosan. Persze, a pontos keresési adatokat még nem látjuk, de azt is meglátod majd később.

Hasonló a „kitchen islands” . Ez is többé kevésbé egész évben állandó értéket mutat.

Nézzük meg a konyhakéseket „kitchen knives”. Ez is nagyszerűen hasonló, de van egy feltűnő csúcs november és december között. Vajon miért is? Nyilván a karácsonyi ünnepek miatt emelkednek a keresések.

Nézzük meg a „hair dye”  Ez a grafikon nagyon érdekes! Sőt, ha már belejöttél a keresési trendek kutatásába, akkor itt megdobban a szíved és dollárjeleket láthatsz a szemedben ? Ennél a keresésnél a kereslet magas. Nem tudjuk, hogy mennyi konkrétan, de tudjuk, hogy magas.

Novemberben és decemberben habár csökken egy kicsit, de tudjuk, hogy ilyenkor repülőjegyeket és más egyéb ajándékokat is vásárolnak az USA-ban. A karácsonyra készülnek, így egy picit a hajfesték visszaesik, mert nincs idejük rá ? Erről majd szintén lesz bejegyzés, hogyan használd ki majd az ünnepeket az adott országban. (Az is egy marketing stratégia lesz, de a maga idején megtudhatod)

Nézzünk meg egy másik keresőszót, ami egyértelmű lesz már neked, ennyi keresés után. Pl. „bathing suits”. Egyértelmű. De azért hoztam ezt a példát, mert mutatok mindjárt egy másikat, amivel kompenzálni tudod a kiesést, ha mégis ezeket a témákat választottad, ha ez a szenvedélyed.

Ok, hogy karácsonykor nem lesz forgalmad a fürdőruhákba, de nyáron nagyon magas a kereslet rá. Hogy kompenzálni tudd a bevételed kiesését télen, naná, hogy ezt a keresőszó témát fogod felkutatni. Pl. „Halloween costumes”

Hogy kompenzálni tudd a bevételed kiesését télen, naná, hogy ezt a keresőszó témát fogod felkutatni. Pl. „Halloween costumes”
Hogy kompenzálni tudd a bevételed kiesését télen, naná, hogy ezt a keresőszó témát fogod felkutatni. Pl. „Halloween costumes”

Nézd csak azt a kiugró görbét! ? Tehát, ha a Te szenvedélyed kereső trendjei szezonálisak, akkor keress, egy szintén olyan témát, amit kedvelsz, de másik szezonban fog termelni neked profitot egy másik weboldaladon. Ne essél pánikba, ha ilyen réspiacot találsz. Csak azért mutattam meg, hogy ne legyen meglepetés számodra és ne érjen váratlanul, ha ilyen Niche-be kerülsz.

Következtetés:

A szezonális trendeket próbáltam megmutatni, hogy legyél tisztában azzal, hogy a weboldalad nem mindig fog bevételt generálni. Ez havonta változhat. Lehet építeni a szezonális termékekre is. Ott van példának a „húsvéti tojások” és a többi. Ez is tökéletes a Niche ötletek profitáló weboldal tervezéséhez!

Valószínű, hogy mostanra már megértetted, hogy miért is kell lecsekkolnod a trendeket a szezonális változások miatt. De ne feledd a régiót kiválasztani! Nem mindegy, hogy Németországban értékesítesz vagy az USA-ban, mert a trendek, szokások, ünnepek mások!

Itt még nincs meg a niche-ed, amivel versenyezni fogsz és előre kerülsz a Google-ben, de már jó úton haladsz előre és közeledsz a célod felé. Ha az eddigi bejegyzéseimet megnézted és a lépéseket betartottad, akkor nincs megállás.

Iratkozz fel csatornámra. Szerezz vevőket és célközönséget-Niche kutatás és Piackutatás NboM Média és Marketing Youtube videó sorozat

#6. 2. rész. Niche kutatás profitáló weboldalhoz

Az Amazon teljes értékesítési adatainak a termék- és a piaci rések kutatása egy eszközzel!

Digitális Marketing Szakértő: Nagy Péter

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikkemet is! Oszd meg másokkal a közösségi oldalaidon, hogy segíts Te is Nekik pénzt keresni az Interneten. Sok hasonló gondolkodású embert ismersz, akik szeretnének többet tudni, hogy milyen affiliate marketing ötletek, titkok és tippek vannak. Annak érdekében, hogy a digitális marketinged ne a szerencsén múljon (mert nincs is titok), hanem egy kitaposott úton, amin végigvezetlek , ami csaknem 15 éve dominál az online megjelenésemben. „Az információ kincs” Csodás napot kívánok Neked! Nagy Péter vagyok (többet rólam itt): Kreatív Média-Marketing és IT Megoldások Szakértője

Ez is érdekes lehet számodra

Hogyan kereshetsz nyereséges termékeket az Amazonon?

Hogyan kereshetsz nyereséges termékeket az Amazonon?

Hogyan kereshetsz nyereséges termékeket az Amazonon niche weboldalad készítés projektedhez? A partemarketing, termékek értékesítése, szolgáltatásaid …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük